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  • Release Date 2014-04-27
  • Label AYCB
  • Catalog AYCB027
AYCB RELEASE THIS GREAT ALBUM FROM TESLA286 RELEASE SHEET IN ENGLISH/ GERMAN/ SPANISH & JAPANESE ENGLISH: The Zukunft (future) is over. The machine-dreams has been dreamed, the future shock has lost its terror. Compared to the complexity and contrariness of our technologically advanced presence, the utopias and dystopias of the last century has become a vague description of the here and now. Total monitoring? Check. Cyberspace? Check. The man in the moon? Check! We tried to achieve the future so fast, that our thinking could hardly keep up with it. Newer than now? Difficult to imagine. Also and especially not when it comes to electronic music. The new arises from the old, a well-established method since the brainchild of sampling, gets a whole new quality in an interconnected world. The linearity of time crumbles away in our unlimited digital archives, in which styles and cultures, movement and countermovement are collocated, ever-present in unison. It is sufficient to regroup the set pieces from the past and the present over and over again to connote the new, the forward direction. Tesla286 just does not do that. The well-known stranger, whom self-mystification just fits the mould every bit as his synonym, stops the clocks and takes a look back. He simulates a past where the future still had a future. The 11 exact electro-replicas of the current album move within the realms of a tight historical framework, somewhere between Asimov, Dopplereffekt and the mid-nineties Detroit. With Umlaufbahn we will be absorbed irreversible in the magnetic atmosphere of a planet, which has been explored a long time ago, but still carries the idea of an unknown world. Tesla's Oscillator clearly cites Herbie Hancock's Rockit from 1984 and is reminiscent of that the futurism of Detroit-electro-wave approaches from a beat of another decade. The title track Zukunft presses every button of our by us enrolled science fiction narratives between Star Wars and the subaquatic warriors of the Drexciya universe with his space-synths and the sonar sounds. The cold machine rhythmics of the hypnotic tracks lead us back again and again to the fears of a generation, which mistrusts and simultaneously promotes the technical progress. Not before Meteorite over Pankow strikes a more optimistic tone, which originates from overlooking of the imminent extinction of the human race (or at least of Berlin). Tesla286 has created a fan-fiction version of a long-gone era with Zukunft, which reflects our own nostalgic look on the once-upon-a-time-future. We pinpoint that our discomfort over the consequences of the technical progress didn't really change over the last decades. There is almost a comforting hint to the power of fear over the new, a stabilising human coefficient, which makes this album so newsworthy. upcoming remixes by djedjotronic, jonas kopp, alexander kowalski, scntst, housemeister, jan driver & dave tarrida DEUTSCH: Die Zukunft ist vorbei. Die Maschinenträume sind geträumt, der Future Shock hat seinen Schrecken verloren. Verglichen mit der Komplexität und Widersprüchlichkeit unserer hochtechnisierten Gegenwart, erscheinen uns die Utopien und Dystopien der letzten hundert Jahre wie eine nicht ganz akkurate Beschreibung des Hier und Jetzt. Totalüberwachung? Check. Cyberspace? Check. Der Mann im Mond? Check! So schnell haben wir versucht die Zukunft zu erreichen, dass unser Denken kaum hinterhergekommen ist. Neuer als Now? Kaum mehr vorstellbar. Auch und gerade nicht in der elektronischen Musik. Das Neue generiert sich aus dem Alten, eine gängige Methode seit der Erfindung des Sampling, erhält in einer vernetzten Welt eine andere Qualität. Die Linearität der Zeit löst sich in unseren unendlichen digitalen Archiven auf, in denen Stile und Kulturen, Bewegung und Gegenbewegung gleichzeitig und ständig verfügbar nebeneinander stehen. Es reicht schon, die Versatzstücke aus Vergangenheit und Gegenwart immer wieder neu zu formieren, um das Neue, das Vorwärts zu suggerieren. Tesla286 macht genau das nicht. Der bekannte Unbekannte, dessen Selbstmystifizierung ebenso ins Bild passt wie die Wahl seines Synonyms, hält die Zeit an und blickt zurück. Er simuliert eine Vergangenheit in der die Zukunft noch Zukunft hatte. Die 11 exakten Electro-Replika auf dem vorliegenden Album bewegen sich in einem eng umrissenen historischen Bezugssystem irgendwo zwischen Asimov, Dopplereffekt und dem Detroit der mittneunziger Jahre. Mit Umlaufbahn werden wir unwiederuflich in die magnetische Atmosphäre eines Planeten hineingesogen, der längst erforscht ist und trotzdem die Idee einer unbekannten Welt transportiert. Teslas Oscillator zitiert unmissverständlich Herbie Hancocks Rockit von 1984 und erinnert daran, dass schon der Futurismus der Detroit-Electro-Welle sich aus einem Beat aus einer anderen Dekade nährte. Der Titeltrack Zukunft zieht mit seinen Space-Synths und Echolotklängen alle Register der uns eingeschriebenen Science Fiction-Narrative zwischen Star Wars und den Unterwasserkriegern des Drexciya Universums. Immer wieder führt uns die kühle Maschinenrhythmik der hypnotischen Tracks zurück zu den Ängsten einer Gesellschaft, die dem technischen Fortschritt misstraut während sie ihn geichzeitig vorwärtstreibt. Erst mit Meteorite Over Pankow wird ein fast optimistischer Unterton angeschlagen, der vielleicht von der Aussicht auf die baldige Vernichtung der Menschheit (oder doch zumindest Berlins) herrührt. Tesla286 hat mit Zukunft die Fan Fiction-Version einer vergangenen Epoche erstellt, die uns unseren eigenen nostalgischen Blick auf die Zukunft wie sie einmal war vorhält. Wir stellen fest, dass sich unser Unbehagen über die Auswirkungen des technologischen Fortschritts über die Jahrzehnte hinweg kaum verändert hat. Ein fast tröstlicher Hinweis an die Macht der Angst vor dem Neuen, als stabilisierenden menschlichen Faktor, der dieses Album so aktuell macht. SPANISH: Zukunft El futuro ha terminado. La máquina de los sueños ya ha sido soñada, el shock ante el futuro ya no produce terror. Comparadas con la complejidad y contrariedad que nos produce la presencia del avance tecnológico, las utopías y distopías del siglo pasado han llegado a ser una vaga descripción del aquí y del ahora. ¿Monitorización total? Hecho. ¿El Ciberespacio?, Visto. ¿El hombre en la luna? Realizado. Hemos tratado de alcanzar tan rápidamente al futuro, que ni siquiera nuestro pensamiento se ha adaptado a él. ¿Más nuevo que ahora?. Difícil de imaginar. Y sobre todo cuando se trata de música electrónica. Lo nuevo surge de lo viejo -un método bien establecido desde la invención del sampler-, que hoy obtiene nuevas calidades en el mundo interconectado que vivimos. La linealidad del tiempo se desmorona sin límite en nuestros archivos digitales, en los que estilos y culturas, movimientos y contramovimientos, se colocan siempre de forma presente y al unísono. Es suficiente con reagrupar las piezas del pasado y del presente una y otra vez, para connotar lo nuevo; la dirección del avance. Tesla286 simplemente no hace esto. El desconocido bien conocido, cuyo misticismo sólo encaja cada bit con su sinónimo, para el reloj y echa un vistazo atrás. Simula un pasado donde el futuro todavía tenía futuro. Todas y cada una de las 11 réplicas de este álbum de electro se mueven en un marco histórico definido; algún lugar entre Asimov, Dopplereffekt y mediados de los noventa en Detroit. Con " Umlaufbahn " seremos absorbidos irreversiblemente en la magnética atmósfera de un planeta que ha sido explorado hace mucho tiempo, pero que todavía transmite la idea de un mundo desconocido. Tesla's Oscillator, claramente cita a Herbie Hancock con su " Rockit " de 1984, como una reminiscencia del futurismo de la ola electro de Detroit acercándose a un ritmo de otra década. El tema titulado " Zukunft " presiona todas nuestras teclas de nuestras narraciones de ciencia ficción, algo entre Star Wars y los guerreros subacuáticos del universo Drexciya con sus sintetizadores espaciales y los sonidos de sonar. La rítmica fría máquina de los hipnóticos temas nos llevan una y otra vez a los temores de una generación , que desconfía y al mismo tiempo promueve el progreso tecnológico. No antes, Meteorite over Pankow logra un tono más optimista, que se origina a partir de visualizaciones de la inminente extinción de la raza humana (o, al menos, la de Berlín). Tesla286 ha creado una versión fan-fiction de una larga época, ya terminada, con " Zukunft ", que refleja nuestra propia mirada nostálgica a la vez que un tiempo futuro. Señalamos que nuestro malestar por las consecuencias de los avances tecnológicos, realmente no han cambiado en las últimas décadas. Hay casi, un toque reconfortante acerca del poder del miedo sobre lo nuevo, una estabilización del coeficiente humano que hace que este disco sea tan relevante. SORRY JAPANESE IS NOT WORKING IN BEATPORT!!!!!!!!!!!!

Release

ZUKUNFT

  • TESLA286
  • Release Date 2014-04-27
  • Label AYCB
  • Catalog AYCB027